جهاد تبیین


دشمن در رأس نقشه‌هایش تبلیغات است؛ ‌به قول خودشان پروپاگاندا است. علاجِ پروپاگاندا «تبیین» است، تبیین حقیقت از زبانهای مختلف، از حنجره‌های مختلف، با تعبیرات مختلف، با ابتکارات مختلف؛‌ تبیین. وسوسه‌ای را که روی آن جوان یا نوجوان اثر میگذارد، چه میتواند برطرف کند؟ باتوم که نمیتواند برطرف کند،؛ آن وسوسه را تبیین میتواند برطرف کند. این مطلب اوّل. جهاد تبیین را جدّی باید گرفت. همه، در حوزه، در دانشگاه، در صداوسیما بالخصوص، در مطبوعات، در هر جایی که شما ایستاده‌اید و یک شعاع پیرامونی‌ای دارید و میتوانید روی آن اثر بگذارید، باید تبیین انجام بگیرد؛ تبیین درست، تبیین صحیح.۱۴۰۱/۱۰/۱۹


[ دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ ] [ 16:11 ] [ روح اله جاویدی ]
[ ]

ولایت امیرالمومنین(ع)

🔻 قالَ رَسُولُ الله صَلَّی‌اللهُ‌عَلَیهِ‌وَ‌آلِهِ‌وَ‌سَلَّمَ:
«خُلِقْتُ أَنَا وَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي‌طَالِبٍ مِنْ نُورٍ وَاحِدٍ؛ نُسَبِّحُ اللَّهَ يَمْنَةَ الْعَرْشِ، قَبْلَ أَنْ يُخْلَقَ آدَمُ بِأَلْفَيْ عَامٍ».

✍️ رسول خدا صلوات‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود:
من و على بن ابى‌طالب از يک نور آفريده شده‌ايم؛ دو‌هزار سال پيش از خلقت حضرت آدم عليه‌السّلام، در جانب راست عرش الهی، خدا را تسبيح مى‌گفتيم.

📚 علل الشّرایع، ج1، ص134



برچسب‌ها: عید_غدیر , ولایت_امیر‌المومنین_علیه‌السلام
[ دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ ] [ 14:37 ] [ روح اله جاویدی ]
[ ]

سلبریتی یعنی چه!؟

سلبرتی واژه‌ای است که با رسانه پیوندی وثیق دارد و با فراگیر شدن رسانه‌های مدرن به صورتی گسترده در ادبیات مردم جهان جای باز کرده است. از سویی در دو دهه‌ی اخیر با ظهور سلبریتی‌هایی مواجهیم که در نقش خیرین جهانی با ژستی انسان‌دوستانه در برابر رسانه‌های بین‌المللی ظاهر می‌شوند؛ میلیاردهایی چون مدونا، آنجلینا جولی، باب گلداف و غیره. به عنوان مثال اسفند ماه سال گذشته در بحبوحه‌ی جنگ اوکراین، حضور آنجلینا جولی در یمن مورد توجه رسانه‌های جهان و ایران قرار گرفت. فاکس‌نیوز ضمن گزارش این سفر نوشت: «جولی سفیر صلح سازمان ملل در تلاش است تا بتواند به جمع‌آوری کمک‌های بین‌المللی برای آوارگان یمنی بپردازد.» او همچنین در دهه‌ی گذشته، سفرهایی به کشورهای افغانستان، سوریه و بنگلادش داشته و در افغانستان اقدام به ساخت مدرسه کرده است. جولی در سال 96 به عنوان سفیر حسن نیت سازمان ملل در کمپ آوارگان زعتری در نزدیکی مرز اردن با سوریه حضور پیدا کرد و با آوارگان سوری دیداری در ظاهر دوستانه داشت. باب گلداف، ترانه‌سرا و خواننده‌ی ایرلندی نیز پنج سال پیش در اعتراض به کشتار مسلمانان روهینگیا و عملکرد ضعیف آنگ سان سوچی، رهبر میانمار نشان آزادی شهر دوبلین را که قبل‌تر به سوچی هم اهدا شده بود، پس فرستاد. در پس این نمایش‌های انسان‌دوستانه چه رازی نهفته است که سلبریتی‌های میلیاردر را به چنین کنش‌هایی وا داشته است؟
ایلان کاپور، نویسنده‌ی انگلیسی و هندی تبار در کتاب «فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌ی سلبریتی‌ها» اینگونه از این راز پرده برمی‌دارد: « این کار کمک می‌کند بنیان‌های چرکین نظم نولیبرال جهانی پوشانده شود و به منزله‌ی یک تور ایمنی برای ادامه‌ی حیات سرمایه عمل می‌کند». او معتقد است سلبریتی‌ها در قالب چنین فعالیت‌هایی به سرمایه‌داری نولیبرال و بی‌عدالتی جهانی چهره‌ای انسانی می‌دهند و با مشروعیت‌بخشی به آن، موجب استحکام چنین نظامی می‌شوند. سرمایه که تجسم اقتصادی اومانیسم است، نیاز به محرکی چون سود دائمی دارد که می‌بایست بر مبنای مکانیسم سودجویی و از طریق استثمار انسان و طبیعت لحظه به لحظه افزایش یابد. چنین مکانیسم ظالمانه‌ای منجر به تجمع ثروت انبوه در نزد اقلیتی محدود و تراکم فقر در نزد اکثریتی گسترده می‌شود. سلبریتی‌ها که خود زاییده‌ی چنین نظام ناعادلانه‌ای هستند، با انجام چنین اقداماتی، نقش سوپاپ اطمینان برای نظام ناعادلانه‌ی سرمایه‌سالار را بازی می‌کنند. آنها با دلجویی ظاهری از قربانیان بی‌عدالتی، خود را نماینده‌ی زنان و کودکان مظلوم مطرح کرده و از جانب آنها سخن می‌گویند و در عمل سبب انفعال و به سکوت کشاندن آنها می‌شوند.



ادامه مطلب
[ یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ] [ 17:11 ] [ روح اله جاویدی ]
[ ]

پرچم نماد اتحاد و یکپارچگی

پرچم به عنوان نماد اتحاد و یکپارچگی در تجمع برلین دلالت بر تفرقه و تجزیه داشت. پرچم‌هایی که با پیام تجزیه‌طلبی برافراشته شده بودند و ایران متحد ذیل کلمه‌ی «الله» و متعهد به «واعتصموا بحبل‌الله» را متفرق و چند پاره می‌خواستند. گروهک تروریستی «الاحوازیه» یکی از پرچم‌داران این تجمع بود. این گروهک که مدعی استقلال خوزستان از ایران، تعلق داشتن جزایر سه‌گانه خلیج فارس به عربستان و عربی بودن خلیج فارس است در اواسط سال 1375 اعلام موجودیت کرد. ریشه‌های این گروهک به گروه وهابی «جبهه‌ی خلق عرب» بازمی‌گردد که بعد از پیروزی انقلاب و با حمایت آمریکا و انگلستان در مناطق عرب‌نشین قد علم کرده و در جنگ ایران و عراق نقش ستون پنجم را برای حزب بعث ایفا می‌کرد. «تضامن الدیمقراطی الاهواز» نسخه‌ی انگلیسی این گروه بر منطق «تفرقه بینداز و حکومت کن» توسط انگلستان راهبری می‌شود ، به گونه‌ای که «دانیل برت» عضو حزب کارگر انگلستان مسئول برقراری دوستی بین عرب‌های ایران و انگلستان شده است.
کردهای تجزیه‌طلب رکوردار تنوع پرچم در این تجمع بودند. پرچم «اقلیم کردستان عراق» یکی از چندین پرچم با هویت کردی بود. پرچمی متعلق به کردهای عراق که همواره ابزاری در دست آمریکا برای پیش‌برد اهداف منطقه‌ای خود بوده‌اند. در سال 1991 پس از جنگ اول خلیج فارس و سرکوب خیزش کردها توسط دولت عراق، شورای امینت قطع‌نامه‌ی 688 را بر علیه دولت عراق تصویب کرد و با ایجاد منطقه‌ی پرواز ممنوع، استان‌های کردنشین تحت کنترل احزاب کرد قرار گرفت و منطقه‌ی اقلیم کرد تشکیل شد. از این برهه بود که بین برخی کردهای عراقی و آمریکا همکاری تنگاتنگی شکل گرفت. در تمام این سال‌ها تشکیل دولت کردی از اهداف مشترک آمریکا و اسرائیل بوده و مسعود بارزانی به عنوان رئیس این گروه چندین بار اقدام به تجزیه‌طلبی کرده است.
دیگر پرچم متعلق به جماعت کرد در این میدان متعلق به گروهک «کومله» بود. این گروهک تجزیه‌طلب و ضدایرانی که دارای مشی کمونیستی بر اساس آموزه‌های مائو است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مخالفت با آن برخاست و در دهه‌ی شصت دست به جنایت‌های بیشماری علیه مردم شمال‌غرب کشور زد. یکی از صدها جنایت این گروهک بریدن سر رزمنده‌ها به عنوان قربانی برای عروسی اعضایشان بود. شمع آجین کردن، آتش زدن مجروحان و کندن پوست سر مردم کمترین جنایت این گروه محسوب می‌شود.
پرچم کردهای تجزیه طلب شمال سوریه با عنوان «اداره خودمختار کرد در شمال شرق سوریه» دیگر پرچمی بود که با هویت کردی خودنمایی می‌کرد که بخش اعظم آن را کردها و نیروهای مخالف بشار اشد تشکیل می‌دهند و با حمایت آمریکا در صدد ایجاد اقلیمی کردی در سوریه هستند.
تجزیه‌طلبان «پان ترک» نیز از دیگر پرچم‌داران این میدان بودند. پان‌ترک‌ها از نظر ایدئولوژی ماهیتی نژادپرستانه دارند و قائل به برتری نژاد ترک بر دیگر نژادها هستند. آنها اولین واساسی‌ترین عامل در اتحاد نژاد ترک را زبان می‌دانند و مذهب و وطن مشترک و دیگر عوامل را در درجه‌ی بعدی اهمیت قرار می‌دهند. آنها رؤیای ایجاد یک امپراطوری از دل اروپا تا دل چین را در سر می‌پرورانند و به دنبال ایجاد ترکستان بزرگ‌اند. اعتقاد به ضدیت با ایرانیان، تفکر ضد شیعی، الحاق‌گرایی و تجزیه‌طلبی از دیگر ویژگی‌های آنان است.
پرچم رنگین کمانی «همجنس‌گرایان» از جمله پرچم‌های رنگارنگی بود که به عنوان مطالبه‌ی حقوق!! جماعت همجنس باز از گی‌ها تا لزبین و کارگران جنسی به اهتزار درآمده بود. ملیکا زر به عنوان فعال حقوق! همجنس‌گرایان پشت تریبون رفت و اینگونه همبستگی این گروه را با جماعت آشوب‌گر داخل کشور بیان کرد: «جامعه ال‌جی‌بی‌تی ایران، همجنسگرایان، دوجنس‌گرایان، افراد ترنس و... در این اعتراضات در بین خیل جمعیت چه در خیابان‌های شهرهای ایران و چه در خیابان‌های خارج از ایران در تبعید و مهاجرت حضوری همدلانه داشتند!» چه بسا که در پس اینهمه مطالبه‌ی آزادی و حق، به حقوق کیبوتص‌ها هم برسیم.
فضاحت‌بارتر از تمام این پرچم‌ها حضور پرچم گروهک تروریستی «مجاهدین خلق» در بین جماعت اپوزیسیون بود؛ منافقینی که ترور 17000 هزار ایرانی را در کارنامه‌ی سیاه خود دارند. حضور و تریبون دادن به این جماعت می‌تواند بالاترین نشان بازنده‌ بودن جماعت اپوزیسیون در این تجمع باشد. چراکه این گروهک حتی از نگاه سربازان آمریکایی که از نزدیک با آنها در ارتباط بوده‌اند، هیچ وجه قابل دفاعی ندارند. به عنوان مثال یک پلیس نظامی آمریکایی که مدتی در پادگان منافقین بوده می‌گوید: «مجاهدین خلق تروریست هستند، آنها خودشان اعتراف کرده‌اند که از انقلاب 1979 م ایران تاکنون هزاران نفر را در ایران کشته‌اند؛ افرادی که معصوم باشند و تروریست نباشند هزاران انسان را به قتل نمی‌رسانند».
اما نشان مفلوکت‌ترین پرچم تعلق می‌گیرد به پرچم سلطنت‌طلبان که از زمان سقوط سلطنت پهلوی امیدورانه به فردای پس از سقوط نظام جمهوری اسلامی چشم دوخته‌اند. گرچه دأب این جماعت تطهیر پهلوی و قلب کردن حقایق حکومت ارتجاع سیاه است، اما روایت محققانی چون «باری روبین» آمریکایی که سال‌ها پیش از سقوط شاه، سقوطش را پیش‌بینی کرده بود اینگونه بر صفحه‌ی تاریخ حک شده است: «از جمله پژوهشگرانی که به گسترش موج نارضایتی در ایران پی برده و درباره عواقب آن هشدار می‌دادند باید از پروفسور ماروین زونیس از دانشگاه شیکاگو و پروفسور ریچارد کوتام از دانشگاه پیتسبورگ نام برد. هر دوی آنها روی فساد و اختلاف طبقاتی در ایران و فشار ساواک و نارضایتی طبقه روشنفکر و تحصیل‌کرده از اختناق حاکم و عدم مشارکت مردم در امور سیاسی تاکید می‌کردند».

#پرچم_نماد_اتحاد

#جهاد_تبیین


[ یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ] [ 17:7 ] [ روح اله جاویدی ]
[ ]

9دی ،روز بصیرت و میثاق با ولایت

🔸 بصیرت اجازه نمی‌دهد غبارآلودگی فتنه کسی را گمراه کند.
« حضرت امام خامنه‌ای حفظه‌ الله»

🔹 من سرباز مکتبم ،رهبرم فاطمه و از تبار عمارم،
 رسالتم شفاف ساختن حقیقت و سلاحم بصیرت است.

مهم ترین شاه بیت زندگی حضرت زهرا بصیرت سیاسی است
 (یکی از ضروری ترین عرصه هایی که باید به حضرت فاطمه اقتدا نمود عرصه دفاع از حریم امامت و ولایت است....
ایشان زیباترین جلوه پاسداری از حریم 
ولایت را به تصویر کشاند
وزیباترین اسوه گری را در این گستره برتارک تاریخ جاودانه کرد.)

« آیة الله مصباح یزدی رحمة الله علیه»

🔹حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگو و مقتدایی  برای بصیرت افزایی و اوج مقابله با ولایت ستیزان  در جامعه امروز  هستند.

🔹 دانش آموختگان مکتب ایثار و بصیرت فاطمی !!‌ و‌ عمار پیشگان جان برکف!!

  عَلَم این قافله علمدار میخواهد 
و حکالیت همچنان باقی است....

#بصیرت_فاطمی
#حماسه_نه_دی



برچسب‌ها: نه‌_دی_روز_میثاق_با_ولایت
[ پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ ] [ 11:16 ] [ روح اله جاویدی ]
[ ]